Ένα από τα πράγματα που κάνουν τις πολεμικές τέχνες του Ναού Σαολίν γνωστές στον κόσμο είναι το Τσιν Να [Κιν.: qínná 擒拿]. Το Τσινά, είναι οι διάσημες πολεμικές τέχνες «αρπαγής, κρατήματος και ελέγχου» του Κινέζικου Πολιτισμού. Το Σαολίν Τσιν Να, είναι η εξαιρετική στο είδος της «κράτημα και προστασία» πολεμική τέχνη της κληρονομιάς του Σαολίν.
Σι Γιουνγκ Πο [Κιν.: shì yǒng pō 释永坡]
Ιστορικό Υπόβαθρο
Το Τσιν Να είναι η κινέζικη πολεμική τέχνη της αρπαγής, κλειδώματος και ελέγχου του επιτιθέμενου. Είναι η ρίζα των Ιαπωνικών τεχνών Ζιουζίτσου [kanji: 柔術, katakana/hiragana: じゅうじゅつ, romaji: juujutsu] και Αϊκίντο [kanji: 合気道, katakana/hiragana: あいきどう, romaji: aikidou]. Γενικά, οι τεχνικές του Τσιν Να εφαρμόζονται στα σημεία πίεσης και ακινητοποιούν τις κλειδώσεις ώστε να καταστήσουν τον αντίπαλο ανίκανο να κινηθεί.
Παρότι πιστεύεται ότι οι τεχνικές Τσιν Να υπάρχουν για αρκετές χιλιάδες χρόνια, μόλις το 527 Κ.Ε. άρχισαν να ερευνώνται συστηματικά και να οργανώνονται σε κατηγορίες από τους Δασκάλους του Ναού Σαολίν, γεγονός που οδήγησε και στη δημιουργία μη-θανατηφόρων τεχνικών, σύμφωνα με τη Βουδιστική Διδασκαλία της Μη-Βίας [Κιν.: bùhài 不害 | ahiṃsā].
Κατά την τελευταία δυναστεία των Τσινγκ, τον 19ο αιώνα Κ.Ε. οι τεχνικές του Τσιν Να διδάχτηκαν στο γενικό πληθυσμό, που περιλαμβάνονταν στα διάφορα συστήματα που αναπτύχθηκαν στο Ναό Σαολίν.
Η εκπαίδευση στο Τσιν Να γίνεται διαμέσου ενός συνασκούμενου παρτενέρ, με έμφαση στην ανάπτυξη του ελέγχου και της ευαισθησίας που απαιτείται για να ακινητοποιηθεί ο αντίπαλος χωρίς να τραυματιστεί.
Οι τεχνικές Τσιν Να ανάμεσα στις πολεμικές τέχνες, μπορεί να εμφανίζονται παρόμοιες ή τελείως διαφορετικές στην εφαρμογή τους. Η πηγή όμως της πρόθεση και του αποτελέσματος είναι γενικά η ίδια, προστασία ή άμυνα. Οι θεωρίες και οι αρχές των πολεμικών τεχνών, όλες προέρχονται από την ρίζα όλων των τεχνικών Τσιν Να.
Τσιν [Κιν.: qín 擒], στα κινέζικα σημαίνει «αρπάζω ή πιάνω» και Nα [Κιν.: ná 拿] σημαίνει «κρατώ και εξουσιάζω». Μαζί το Τσιν Να μπορεί να μεταφραστεί ως «αρπαγή και έλεγχος» ή «αρπαγή, κράτημα και έχω τον έλεγχο».
Οι Πέντε Αρχές του Τσιν Να [Κιν.: wuqínnáyuánzé 五擒拿原则]
1. Φεν Τζιν [Κιν.: fēnjīn 分筋], διαχωρίζοντας τον μυ ή τον τένοντα. Το Φεν Τζιν εκμεταλλεύεται τις δύο περιοχές άμυνας και επίθεσης, «Τζουά Τζιν» [Κιν.: zhuājǐn 抓紧] και «Να Σουέ» [Κιν.: nà xué 捺穴]. Το Τζουά Τζιν εφαρμόζεται με την αρπαγή του μυ ή του τένοντα ενώ το Να Σουέ είναι η αρπαγή ή πίεση των εσοχών, δηλαδή των σημείων πίεσης.
2. Νιόου Γκου [Κιν.: niǔ gǔ 扭骨], περιστρέφοντας το κόκαλο. Το Νιόου Γκου επικεντρώνεται στην περιστροφή των κοκάλων μέσω επιδέξιων χειρισμών. Το αποτέλεσμα είναι είτε η εξάρθρωση ή το σπάσιμο του κόκαλου ή των κοκάλων, είτε ο τραυματισμός των αρθρώσεων, μυών ή τενόντων που περιβάλουν την περιοχή.
3. Μπι Τσι [Κιν.: bìqì 闭气] σταματώντας ή εμποδίζοντας την αναπνοή. Οι τεχνικές του Μπι Τσι φράζουν ή εμποδίζουν την αναπνοή, όπως για παράδειγμα το χτύπημα στο πάνω μέρος της θωρακικής κοιλότητας κάτω από την μασχάλη ή το χτύπημα στο ηλιακό πλέγμα, που σαν αποτέλεσμα έχουν την διακοπή του κανονικού ρυθμού της αναπνοής. Τέτοιου είδους χτυπήματα, προκαλούν σύσπαση στους μυς που βρίσκονται κάτω από την θωρακική κοιλότητα και περιβάλουν τους πνεύμονες, με αποτέλεσμα να συμπιέζονται οι πνεύμονες και να σταματούν για λίγα δευτερόλεπτα την αναπνοή. Ένα άλλο παράδειγμα είναι το μάγκωμα, το χτύπημα ή το κλείδωμα του λαιμού ώστε να κλείσουν οι αγωγοί της αναπνοής.
4. Ντιαν Μάι [Κιν.: diǎn mài 点脉], πιέζοντας ή εμποδίζοντας το αιμοφόρο αγγείο. Η τεχνική αυτή είναι ευρύτερα γνωστή με την Καντονέζικη ονομασία Ντιμ Μακ [Καντ.: dim2 mak6 點脈]. Οι τεχνικές του Ντιαν Μάι, χρησιμοποιούνται για να εμποδίσουν και τελικά να διακόψουν την κυκλοφορία του αίματος στην αρτηρία ή τη φλέβα,με αποτέλεσμα το σταμάτημα του μηχανισμού της κίνησης που οδηγεί την ακινησία του σώματος. Τα σημεία πίεσης του Ντιαν Μάι, εάν χρησιμοποιηθούν σωστά μπορούν να βοηθήσουν ακόμα και να θεραπεύσουν το σώμα. Όταν χρησιμοποιούνται με άλλους συνδυασμούς, μπορούν να προκαλέσουν μεγάλο φυσικό πόνο, να ακινητοποιήσουν το σώμα, να προκαλέσουν απώλεια των αισθήσεων ή απειλητικά για την ζωή τραύματα ή πιο σπάνια ακόμα και θάνατο. Το Ντιαν Μάι είναι μία πολύ επικίνδυνη όψη του Τσιν Να και πρέπει να διδάσκεται σε αυτούς που έχουν ανώτερα ηθικά διδάγματα και ηθική.
5. Ντιαν Σουέ [Κιν.: diǎnxué 点穴], πίεση στις κοιλότητες ή πίεση σημείων στα κανάλια ροής του Τσι. Το Ντιαν Σουέ, ασκεί πίεση σε σημεία που βρίσκονται στη πορεία των καναλιών του Τσι, σε σημεία από όπου διέρχονται νεύρα, φλέβες, αρτηρίες, ή σημεία όπου υπάρχουν συμπλέγματα νεύρων ή κέντρα νεύρων. Αυτά τα σημεία του σώματος, σε όλες τις ζωντανές υπάρξεις καθορίζουν την λειτουργία του σώματος από την σκέψη και τη κυκλοφορία του αίματος, έως την αναπαραγωγή και διατήρηση του σώματος, του μυαλού και του πνεύματος. Αυτά τα σημεία είναι από τα ανώτερα επίπεδα μάθησης και μπορούν να αποβούν μοιραία από λανθασμένη ή ακατάλληλη χρήση.
Ενώ τα 4 πρώτα επίπεδα, είναι εύκολα στην μάθηση και την εφαρμογή, μόνον οι Δάσκαλοι με πολύ υψηλό επίπεδο στις πολεμικές τέχνες είναι ικανοί να χρησιμοποιήσουν κατάλληλα τις τεχνικές αυτές. Το Ντιαν Σουέ δεν απαιτεί μεγάλη μυϊκή δύναμη «Τζιν» [Κιν.: jìn 劲] όπως οι τέσσερις προηγούμενες κατηγορίες, αλλά απαιτεί την ικανότητα να χρησιμοποιεί κάποιος την δική του ενέργεια. Αυτή η ενέργεια είναι γνωστής ως «Τσι» [Κιν.: 气], ζωτική ενέργεια ή δύναμη της ζωής που ενισχύει το σώμα, το μυαλό, και το πνεύμα. Για να χρησιμοποιήσει κανείς τα σημεία πίεσης ή το Τσι ή τις τεχνικές για τα νεύρα, πρέπει να χρησιμοποιήσει συγκεκριμένες φόρμες και τεχνικές μυϊκής δύναμης των χεριών σε συνδυασμό με την κατεύθυνση του μυαλού ώστε να ελέγξει την ενέργεια του Τσι που μεταφέρεται.
Η μεταφορά ή το κόψιμο της ενέργειας του αντιπάλου, είναι και η ουσία της αληθινής τέλειας γνώσης κάθε πολεμικής τέχνης.
Ο καθένας μπορεί να σπάσει κόκαλα, να κόψει ή να εξαρθρώσει τένοντες όμως το να εξουδετερώσεις τον αντίπαλο σου με μία απλή τεχνική ενός χεριού ή με μια σειρά απαλών χτυπημάτων χωρίς να του προκαλέσεις τραύματα, απαιτεί μία ζωή μάθησης από έναν ικανό και γνώστη Δάσκαλο.
Απόσπασμα από το Βιβλίο
«Μοναστήρι Νεαρού Δάσους - Άγνωστη Κουλτούρα 1.500 Ετών»
ISBN: 978-618-80566-2-6
Με την άδεια του Συγγραφέα