| Καιρός στην Αθήνα: 13°C - Eνημέρωση: 12/22/2024 12:20 ΜΜ
Στο Τσαν, υπάρχουν δύο συγκεκριμένες Διδασκαλίες που ακόμη και εάν ληφθούν κυριολεκτικά, είναι διατυπωμένες με σαφήνεια και πολύ εκφραστικά. Η μία Διδάσκει πως «Η Ενδελεχής Εξέταση του Υπερ-Εγώ είναι απλά για τον εντοπισμό της Βουδικής Φύσης» και η άλλη Διδάσκει πως «Η Απόκτηση της Βουδικής Φύσης μέσω Στιγμιαίας Φώτισης είναι σίγουρα Εφικτή». Στη πραγματικότητα όμως, η σαφήνεια και η εκφραστικότητα των Διδασκαλιών αυτών και όχι μόνο, στερούνται επιτυχούς έκφρασης σε κάθε γλώσσα, με αποτέλεσμα αυτή καθ' αυτή η Διδασκαλία πολλές φορές να είναι ακατανόητη και εξωπραγματική. Τρανό παράδειγμα η κύρια Διδασκαλία του Τσαν που δύσκολα οι περισσότεροι είναι σε θέση να κατανοήσουν και αναφέρει ότι:
Η Διδασκαλία του Τσαν είναι «η μη εμμονή στις λέξεις» [κιν.: bù lì wénzì 不立文字] και απορρίπτει κάθε μορφή γραπτού λόγου ως Μέσο για τη Μετάδοση των Αρχών του, η οποία υποδεικνύει ότι ο ασκούμενος του Τσαν επιδιώκει τη διαφώτιση μέσα από την άμεση εμπειρία.
«Ο δρόμος της Αρετής είναι στην καρδιά, όχι στο στόμα.»
Δάσκαλος Σι Γιαν Τζουό [Κιν.: shìyánzhuó 释延卓 | 1965 ~]
Οι Διδάσκαλοι του παρελθόντος, ήταν σαφείς πως Δεν Υπάρχει Γραπτή Γλώσσα σε ολόκληρο τον Κόσμο που να μπορεί να μεταφέρει και να αναδεικνύει όλο το Νόημα της Αλήθειας που αποκαλύπτεται από τη Διδασκαλία. Ως εκ τούτου, η εν λόγω Διδασκαλία υποδηλώνει ότι η γραπτή γλώσσα ή ένα κομμάτι του γραπτού λόγου δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο κατανόησης του ουσιαστικού περιεχομένου της αλήθειας που αποκαλύπτεται από αυτόν.
«Το Τσαν επιδιώκει τη Διαφώτιση. Για το λόγο αυτό κανείς Δεν πρέπει να μιλάει για το Τσαν. Απλά πρέπει να Βιώνουμε.»
Δάσκαλος Σι Γιουνγκ Πο [Kιν.: shìyǒngpō 释永坡 | 1926 - ]
Το Μονοπάτι της Καλλιέργειας του Τσαν δίνει μεγάλη έμφαση στον παραδοσιακό πατριαρχικό θεσμό της μετάδοσης της ορθόδοξης διδασκαλίας [κιν.: zhèngfǎ 正法 Dharma] από ένα μεγάλο δάσκαλο στον επόμενο, από καρδιά σε καρδιά.
Ο Μπόντι Ντάρμα [Κιν.: dá mó zǔshī 达摩祖师], ο Πατριάρχης του Σαολίν, άρχισε να κηρύττει τη διδασκαλία του Τσαν στην Κίνα, «στοχεύοντας στην ανθρώπινη καρδιά, ώστε να μπορεί κανείς να δει τη ίδια του τη φύση και να Φωτιστεί. Χωρίς να περιορίζεται στα λόγια, αλλά στη διδασκαλία πέρα από το κατεστημένο».
Έφθασε σε εμάς μέσω του 2ου Πατριάρχη Ντα Τζου Χουέ Κε [κιν.: dàzǔ Huìkě 大祖 慧可 | 487~ 593 Κ.Ε.], του 3ου Πατριάρχη Τσιεντσί Σενγκ Τσαν [κιν.: jiànzhì sēngcàn 鑑智僧璨 | 526 – 606 Κ.Ε.], του 4ου Πατριάρχη Ντα Γι Ντάο Σιν [Κιν.: dàyī Dàoxìn大医道信 | 580~651 Κ.Ε.], τον 5ο Πατριάρχη Ντα Μαν Χουνγκ Ρεν [Κιν.: dàmǎn Hóngrěn大滿弘忍 | 601~674 Κ.Ε.] και 6ο Πατριάρχη Ντα Τζιαν Χουέϊ Νενγκ [κιν.: dàjiàn Huìnéng 大鉴慧能 | 638 ~ 713 Κ.Ε.] και τους άλλους δασκάλους των επόμενων γενεών. Οι Πατριάρχες διαμόρφωσαν τη Συνεχή Γενεαλογία [κιν.: fǎ mài xiāng chéng 法脉相承], ενώ η ίδια η διδασκαλία πηγαίνει από καρδιά σε καρδιά.
«Πρέπει να μεταδίδετε τη διδασκαλία στη σιωπή, όπως διαβιβάστηκε με αυτόν τον τρόπο από τις προηγούμενες γενιές, όπως τη μεταδίδω εγώ σε εσάς, χωρίς εξηγήσεις, χωρίς φιλοσοφία, αλλά από τη σιωπή στη σιωπή. Αυτή είναι η μέθοδος διαβίβασης της διδασκαλίας από τους προγόνους μας.»
Δάσκαλος Σοκέϊ-Αν Σιγκέτσου Σασάκι [Κιν.: Cáoxīān 曹渓庵 | 1882 – 1945 Κ.Ε.] απόδοση από τη Σούτρα της Πλατφόρμας [Κιν.: liù zǔ tán jīng 六祖坛经], του 6ου Πατριάρχη Χουέϊ Νενγκ.
Το αξίωμα της «Ξαφνικής Φώτισης» που Διδάχτηκε σε ευρεία κλίμακα από τον Χουέϊ Νενγκ, είναι η Μοναδική Σωστή Προσέγγιση για να αποκτήσει κανείς πρόσβαση στην Αλήθεια της Διδασκαλίας. Στην Σούτρα της Πλατφόρμας [Κιν.: liù zǔ tán jīng 六祖坛经], ο Πατριάρχης Χουέϊ Νενγκ προτείνει μια κεντρική ιδέα, η οποία μπορεί να χρησιμεύσει ως οδηγός για εκείνους που έχουν δεσμευτεί με τη μελέτη του Τσαν, «μη σκέψη ως βασική αρχή του, χωρίς μορφή ως ουσία του και μη εμμονή ως θεμελιώδης αρχή του» [κιν.: wú niàn wèi zōng, wū xiāng wèi tǐ, wú zhù wéi běn 无念为宗, 无相为体, 无住为本]. Η υψηλότερη κατάσταση του Τσαν είναι ακριβώς «μη σκέψη και μη εμμονή» [κιν.: wú niàn wú zhù 无念无住].
«Το Τσαν είναι η «ενυπάρχουσα υπέρβαση» [κιν.: nèizài chāoyuè 内在超越] που βιώνεται μέσα από τις πρακτικές της ζωής. Η μελέτη του Τσαν είναι κάτι περισσότερο από το να πηγαίνει κανείς για διαλογισμό στην Αίθουσα του Διαλογισμού.»
Σεβάσμιος Σι Γιουνγκ Σιν [Kιν.: Shì Yǒngxìn Făshī 释永信法师 | 1965 ~]
Απόσπασμα από το Βιβλίο
«Μοναστήρι Νεαρού Δάσους - Άγνωστη Κουλτούρα 1.500 Ετών»
ISBN: 978-618-80566-2-6
Με την άδεια του Συγγραφέα